-
การพัฒนาความสามารถในการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์โดยใช้กระบวนการแก้ปัญหาตามแนวคิดของโพลยา
-
The development of mathematics ability in solving problems for Prathomsuksa 2 students at Kasetsart University Laboratory School by using polya's problem solving process
-
วารสารวิทยาสารเกษตรศาสตร์ สาขาสังคมศาสตร์
-
KASETSART JOURNAL: SOCIAL SCIENCES
-
ม.ค.-เม.ย. 2552
-
0125-8370
-
2552
-
ปีที่ 30 ฉบับที่ 1 หน้า 1-9
-
http://kasetsartjournal.ku.ac.th/kuj_files/2009/A0906251305402656.pdf
-
ไทย
-
นักเรียน;ระดับประถมศึกษา;โจทย์คณิตศาสตร์;การแก้โจทย์ปัญหา;แนวคิดโพลยา;การพัฒนาความสามารถ;โรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
-
Mathematical problem solving;Mathematics problems
-
ThipkongABSTRACTThe purposes of this research were 1) to develop the mathematics ability in solving problems forPrathomsuksa 2 students, and 2) to construct varied and appropriate mathematics problems for Prathomsuksa2 students. The sample was 39 students of Prathomsuksa 2/2 at Kasetsart University Laboratory School, Centerfor Educational Research and Development who enrolled in the second semester of the 2007 academic year.The sample was selected by cluster sampling from 7 classrooms. The research instruments were 1) themathematics problem solving learning plans by using Polya's problem solving process, and 2) the mathematicsproblem solving test. The research results were as follows: 1) the mathematics problem solving abilities ofPrathomsuksa 2 students after using the Polya's problem solving process was significantly higher than beforeusing at the .05 level, and 2) the constructed mathematics problems were varied and appropriate forPrathomsuksa 2 students.
-
[1] จิตติมา พิศาภาค (มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ คณะศึกษาศาสตร์ โรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ ศูนย์วิจัยและพัฒนาการศึกษา)
[2] สิริพร ทิพย์คง (มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ คณะศึกษาศาสตร์ โรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ ศูนย์วิจัยและพัฒนาการศึกษา)
-
[1] Jittima Pisapak (Kasetsart University, Bangkok (Thailand). Faculty of Education. Kasetsart University Laboratory School, Center for Educational Research and Development)
[2] Siriporn Thipkong (Kasetsart University, Bangkok (Thailand). Faculty of Education. Kasetsart University Laboratory School, Center for Educational Research and Development)
จิตติมา พิศาภาค และ สิริพร ทิพย์คง. (2552).
การพัฒนาความสามารถในการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2
โรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์โดยใช้กระบวนการแก้ปัญหาตามแนวคิดของโพลยา. 
วารสารวิทยาสารเกษตรศาสตร์ สาขาสังคมศาสตร์, 30 (1) ,1-9
จิตติมา พิศาภาค และ สิริพร ทิพย์คง.
"การพัฒนาความสามารถในการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2
โรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์โดยใช้กระบวนการแก้ปัญหาตามแนวคิดของโพลยา"
วารสารวิทยาสารเกษตรศาสตร์ สาขาสังคมศาสตร์, 30, 2552, 1-9.
จิตติมา พิศาภาค และ สิริพร ทิพย์คง. (2552).
การพัฒนาความสามารถในการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2
โรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์โดยใช้กระบวนการแก้ปัญหาตามแนวคิดของโพลยา. 
วารสารวิทยาสารเกษตรศาสตร์ สาขาสังคมศาสตร์, 30 (1) ,1-9