• การศึกษาแนวคิดเรื่องการสังเคราะห์ด้วยแสงของนักเรียนช่วงชั้นที่ 4

  • A study of level 4 students' photosynthesis conceptions

  • วารสารวิทยาสารเกษตรศาสตร์ สาขาสังคมศาสตร์

  • Kasetsart Journal : Social Sciences (Thailand)

  • มิ.ย.-ธ.ค. 2547

  • 0125-8370

  • 2547

  • สิรินภา กิจเกื้อกูล
    นฤมล ยุตาคม

  • ปีที่ 25 ฉบับที่ 2 หน้า 139-149

  • http://kasetsartjournal.ku.ac.th/kuj_files/2008/A080404153100.pdf

  • ไทย

  • นักเรียน;ระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย;การเรียนการสอน;ความรู้;แนวคิดทางวิทยาศาสตร์;การสังเคราะห์ด้วยแสง;ชีววิทยาของพืช

  • Students;Upper secondary students;Content knowledge;Science conceptions;Photosynthesis

  • This research aimed to explore the photosynthesis conceptions held by thirty eight senior high school (Grades 10-12), Level 4 students at a Bangkok suburban high school in Thailand. The study was conducted during the 2002 academic year, before the science education reform was mandated in the 2003 academic year. A concept test was adapted from Barker's study (1985), comprising open-ended questions and multiple choices including explanations to identify the student conceptions about photosynthesis connected with plants and their food, chlorophyll, electron roles, energy sources and photosynthesis and plant respiration. The results of this study showed that, in Level 4, the students have little understanding about photosynthesis conceptions, especially the relationship between photosynthesis process and plant respiration, chlorophyll roles and electron roles in photosynthesis process.

  • [1] สิรินภา กิจเกื้อกูล (มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ คณะศึกษาศาสตร์ สาขาวิชาวิทยาศาสตร์ศึกษา)
    [2] นฤมล ยุตาคม (มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ คณะศึกษาศาสตร์ ภาควิชาการศึกษา)

  • [1] Sirinapa Kijkuakul (Kasetsart University, Bangkok (Thailand). Faculty of Education. Science Education)
    [2] Naruemon Yutakom (Kasetsart University, Bangkok (Thailand). Faculty of Education. Department of Education)

274 60

  ไฟล์ดิจิทัล

  Export

  ค้นเพิ่มเติม

สิรินภา กิจเกื้อกูล และ นฤมล ยุตาคม. (2547). การศึกษาแนวคิดเรื่องการสังเคราะห์ด้วยแสงของนักเรียนช่วงชั้นที่
           4
.  วารสารวิทยาสารเกษตรศาสตร์ สาขาสังคมศาสตร์, 25 (2) ,139-149


สิรินภา กิจเกื้อกูล และ นฤมล ยุตาคม. "การศึกษาแนวคิดเรื่องการสังเคราะห์ด้วยแสงของนักเรียนช่วงชั้นที่ 4"
           วารสารวิทยาสารเกษตรศาสตร์ สาขาสังคมศาสตร์, 25, 2547, 139-149.

สิรินภา กิจเกื้อกูล และ นฤมล ยุตาคม. (2547). การศึกษาแนวคิดเรื่องการสังเคราะห์ด้วยแสงของนักเรียนช่วงชั้นที่
           4
.  วารสารวิทยาสารเกษตรศาสตร์ สาขาสังคมศาสตร์, 25 (2) ,139-149